De organisatie
Roscom is een familiebedrijf dat zich bezighoudt met field- en telemarketing, waarbij zij de klanten van hun opdrachtgevers spreken. Op het gebied van fieldmarketing gaan medewerkers in de buitendienst bij klanten langs de deur of staan ze op markten en pleinen om daar contact te hebben met (potentiële) klanten. Vanuit het callcenter bellen medewerkers naar bestaande klanten om service te verlenen, contracten te verlengen en mooie aanbiedingen te doen. In zowel de buitendienst als het callcenter is regelmatig vraag naar nieuwe medewerkers. Daarom dat Roscom, door tijdelijke afwezigheid van een collega, onze collega Marline heeft ingezet als recruiter.
Recruitmentwerkzaamheden
Bij Roscom wordt voornamelijk gezocht naar kandidaten die affiniteit hebben met service en sales: een doelgroep die niet altijd even makkelijk te vinden is. Op recruitmentvlak is dus de grootste uitdaging hoe Roscom deze doelgroep kan aanspreken. Aan Marline de schone taak om nieuwe wervingsmethoden uit te proberen en om uit de bestaande wervingsbronnen de beste kandidaten te selecteren. Naast de eigen werving was Marline ook verantwoordelijk voor contact met uitzendbureaus over kandidaten die aan Roscom worden voorgesteld.
Hoe dan wel!
Bij Roscom doen medewerkers altijd een stap extra. Het motto is dan ook ‘Hoe dan wel’, met andere woorden; gaat het niet linksom, dan wel rechtsom. Deze mindset is merkbaar in de gehele organisatie. Ook binnen het werving & selectie proces wordt uitvoerig stilgestaan bij dit motto, omdat Roscom op deze manier kan toetsen of de mindset van de kandidaat matcht met de uitgangspunten van de organisatie. Marline liet dit onderwerp natuurlijk ook terugkomen in haar sollicitatiegesprekken met kandidaten, waardoor ze in staat was de beste kandidaten te selecteren voor Roscom.
Delana Lammers, HR-Adviseur bij Roscom
'Marline heeft ons tijdelijk fijn ondersteund, waarin ze haar ervaring met het sourcen op LinkedIn goed heeft in kunnen zetten. We hebben Marline ervaren als een hele fijne en hartwerkende collega!'